نکات مهم در طراحی غرفه های نمایشگاهی

نکات مهم در طراحی غرفه های نمایشگاهی

مطالب مفید

نمایشگاه فضای مناسبی برای ارائه کالاهای مختلف اعم از صنعتی، تجاری و هنری و غیره است که هر یک از ابن کالاها مصالح و ابزارهای مورد نیاز خود را شامل میشود.از گذشته تا حال نحوه ی برپایی نمایشگاه ها تغییر پیدا کرده است.به عنوان مثال در زمان های گذشته بازارهای مکاره در میدان های بزرگ شهر و در زیر چادرهای رنگارنگ، در برخی از روزهای هفته برگزار می شد که نامش به همان روز اختصاص می یافت مثل چهارشنبه بازار و جمعه بازار. اما امروزه نمایشگاه های طولانی تر و متنوع تر و با چیدمان و طرح بندی محکم تر با اهداف معین طراحی می شوند و همه ساله در تاریخی مشخص شروع و در تاریخی تعیین شده به پایان می رسد. 

غرفه نمایشگاهی فضایی محدود است که در واقع بخشی از مجموعه یک نمایشگاه است که بنا بر نیاز جهت ارائه کالایی خاص برگذار میشود.

اولین نکته در غرفه سازی نمایشگاهی آن است که به جای ظاهر آراسته غرفه، در مورد نیازهای مرتبط با کالای خود فکر و برنامه ریزی کنیم.  از مهترین نکات، در نظر داشتن مقیاس حجمی کالا متناسب با کل فضای غرفه است. مثلا اگر جواهرات را نمایش می دهیم باید غرفه ای مناسب برای آن فراهم کنیم و نورپردازی خاصی را در نظر و یا اگر اتومبیلی را قرار است به نمایش بگذاریم باید بدانیم چه نوع محیطی برای این حجم تدارک ببینیم و البته نورپردازی مناسب آن را نیز باید طراحی کنیم. در یک غرفه شکل و ظاهر غرفه باید دعوت کننده باشد. با ابزار امروزی از قبیل رنگ نور تصویر و شیوه های دیجیتالی صورت و تصویر است که می توان جذابیت توجه بینندگان را فراهم کرد.همچنین باید در نطر داشته باشیم.

معمولاً نمایشگاه ها عمری بیش از چند روز ندارند، لذا در انتخاب مصالح و ابزار ساخت نمایشگاه لازم است از ساده ترین و سبک ترین آن ها یاری گرفته شود و بهتر است که مصالح و ابزار مورد نیاز، از اجناسی باشند که یک بار مصرف نبوده و قابلیت مصرف طولانی داشته باشند. اینجاست که باید معماران داخلی و طراحان صنعتی برای نمایشگاه ها و یا ابزارهای در ارزش گذارنده کالا دقت لازم را در طراحی اعمال کننده و در نظر داشته باشند باید اجناسی را انتخاب کنند که قابلیت استفاده در چند نمایشگاه را داشته باشد.

گروه معماری و دکوراسیون آرکا متخصص در غرفه سازی نمایشگاه در مشهد

Drop us a Message!

Mohtashami 7, Ahmad Abad St., Mashhad
Phone: 05138443640
Fax: 05138443640
Mobile: 09154554005
Email: info@arkadeco.com
Instagram: instagram.com/arka.deco