تکنیک های چیدمان اشیا برای دستیابی به یک غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد

تکنیک های چیدمان اشیا برای دستیابی به یک غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد

مطالب مفید

نمایش محصولات شما به هزاران نفر از جامعه هدف در یک زمان امری است که فقط با  ساخت یک غرفه نمایشگاهی ممکن می شود. یک غرفه نمایشگاهی برای اینکه بتواند تاثیر بسیاری در فروش شما داشته باشد باید بر اساس تکنیک های خاصی طراحی شود. پیش از این نکات مهم طراحی یک غرفه نمایشگاهی موفق را برای شما بیان کردیم ، امروز کمی  فراتر رفته و به بیان تکنیک های چیدمان اشیا برای دستیابی به یک غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد خواهیم پرداخت.


تکنیک های چیدمان غرفه

برای اینکه غرفه شما در نمایشگاه منحصر به فرد بوده و هرینه ای که برای ساخت غرفه کرده اید با چند برابر شدن فروش شما بازگردد باید نکات زیر را رعایت کنید.

1-    فضای غرفه خود را تقسیم بندی کنید. این تقسیم بندی می تواند به صورت عمودی یا افقی باشد.

2-    نقطه کانونی غرفه خود را انتخاب کنید.

در غرفه سازی به نقاطی که می تواند چشم بازدیدکننده را به سمت خود جلب نماید نقاط کانونی غرفه می گویند. بگذارید با ارائه یک مثال نقطه کانونی را واضح تر تعریف نماییم.

ما به عنوان مجری ساخت غرفه در مشهد و با چندین سال سابقه در زمینه برپایی غرفه نمایشگاه مشهد بر این نکته واقفیم که از طریق نقاط کانونی است که جذابیت به بازدیدکننده القا می شود و در میان این نقاط می چرخد.فرض کنید تمام فضای یک غرقه را با تم رنگی زرد چیدمان کرده اید در این میان یک شئ قرمز نیز وجود دارد.آیا توجه همه به سمت آن شئ قرمز جلب نخواهد شد؟

مکانی که باید آن شئ قرمز رنگ را در آنجا قرار دهید دقیقا همان نقطه کانونی غرفه نمایشگاهی شماست.

 نکته حائز اهمیت اینجاست که اشیایی که در نقاط کانونی غرفه قرار می گیرند بهتر است معرف تمامی محصولات یا خدمات شما باشند و به گونه ای زنجیروار بتوانند مشتری را به تماشای تمامی محصولات و خدمات سوق بدهند.

3-    سعی کنید محصولات خود را به گونه ای چیدمان کنید که برای مخاطب احساس شلوغی یا خلوتی زیاد را تداعی نکند.

4-    اگر آرایش متقارن را برگزیدی حفظ نظم و تقارن چیدمان بسیار حائز اهمیت است.

5-    اگر آرایش نامتقارن را برگزیدید هارمونی رنگ و تم غرفه خود را حفظ کنید تا عدم تقارن چیدمان را پوشش دهد.

6-     مسیر رفت و آمد داخل غرفه خود را باز بگذارید تا بازدید کنندگان به راحتی از محصولات شما بازدید نمایند.

7-    طراحی المان های دیداری برای جذب مخاطبین و بازدیدکنندگان را فراموش نکنید.

8-    سعی کنید ارتفاع نصب بنر ها و استند های تبلیغاتی خود را به گونه ای طرح ریزی کنید که هم خوانا و قابل بازدید باشد و در معرض برخورد با بازدیدکنندگان قرار نگیرد.

9-    نورپردازی و استفاده از رنگ های مختلف در نحوه نمایش اشیا بسیار موثر است.پس این نکته را نیز در نظر داشنه باشید.
نورپردازی می تواند یک کالا یا شی خاص را به صورت ویژه نماش دهد و آن را به گونه ای جلوه گر سازد که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد و چاره ای جز دیدن آن نباشد.

چگونه می توان یک غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد داشت


نورپردازی در غرفه نمایشگاهی


همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم نورپردازی غرفه نمایشگاه بسار حائز اهمیت است.ما در ساخت غرفه نمایشگاهی در مشهد همیشه روی نورپردازی غرفه ها تمرکز ویژه ای داریم و نیمی از زمان خود را روی خلاقیت در طراحی نور غرفه می گذاریم.

توجه داشته باشید که آمار نشان داده استفاده از نور مناسب و طراحی آن می تواند جلب توجه مشتریان را تا ۵۰درصد ارتقا دهد.

ویترین غرفه نمایشگاهی


چیدن ویترین و غرفه نمایشگاهی از دیگر مواردی است که در کنار نورپردازی مناسب می‌تواند موجب جلب توجه مشتریان شود. در چیدن ویترین و غرفه سازی نمایشگاهی خوانایی و شفافیت و همچنین متناسب بودن بسیار حائز اهمیت است و می‌ توان گفت ویترین مغازه پل ارتباطی مشتریان با مغازه است. می‌ توانید با استفاده ار ویترین مناسب تاثیر مثبتی رو مشتریان گذاشته و به راحتی پیامی صاف و شفاف را به آنها برسانید.

رعایت تناسب و هماهنگی در غرفه نمایشگاهی


به طور حتم داشتن غرفه نمایشگاهی طراحی شده به صورت متفاوت و غیر معمول می‌توانند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.مثلا اگر به فروش محصولات مدرن در غرفه خود پرداختید بهتر است سادگی را سرلوحه کار خود قرار بدهید زیرا مدرنیت و سادگی در یک راستا قرار داشته که این امر موجب می‌شود چشم بازدیدکنندگان به سمت غرفه شما حرکت کند

ترکیب رنگ در غرفه نمایشگاهی متناسب با رنگ سازمانی

یکی دیگر از اصول غرفه سازی که در داشتن غرفه های نمایشگاهی منحصر به فرد می تواند به شما کمک شایانی کند استفاده از رنگهای متناسب و ترکیب رنگ سازمانی است.با این کار رنگ سازمانی و برند خود را نیز برای همیشه در ذهن مشتریان به ثبت می رسانید.

 

Drop us a Message!

Mohtashami 7, Ahmad Abad St., Mashhad
Phone: 05138443640
Fax: 05138443640
Mobile: 09154554005
Email: info@arkadeco.com
Instagram: instagram.com/arka.deco